NewYork2019.reismee.nl

Dag 8: nog maar een halve dag in New York, jammer maar helaas

Vandaag is het al weer onze laatste dag in New York en moeten we ons appartement uit. We hebben wederom besloten om vroeg naar de stad te gaan en nemen onze koffers dus mee. Bryan heeft een Samsonite shop in het Oculus gevonden, waar we waarschijnlijk onze koffers kunnen stallen voor een ochtend voor acht dollar per koffer. Dus nu nog even met de koffers trein in en uit, trap op en af en dan zoeken naar deze shop. Met een appje heeft Bryan dit snel gevonden, maar blijkt het toch niet mogelijk te zijn. Gauw googlen we een andere zaak op en brengen net buiten het WTC terrein onze koffers naar een souvenirshop die is aangesloten bij de organisatie van het appje.

Het is even zoeken, maar dan hebben we het gevonden. We stallen hier onze koffers en spreken af deze om één uur weer op te halen. Dan scoren we nog wat te eten in een lunchzaakje en eten dit al wandelend weer op. Bij het WTC station nemen Anita en ik afscheid van Bryan en Sanne en wandelen richting de plaats waar we het afgelopen weekend de ferry namen naar Jersey city. Het is wel zonnig, maar toch weer een koudere wind dan gisteren. We wandelen een uurtje door het park en ik geniet van de rust en geen winkels, haha.

Vervolgens wandelen we weer door de stad rustig aan terug naar het WTC terrein en kijken hier nog wat rond. Om één uur zien we Bryan en Sanne weer onze kant uit komen lopen, Bryan moet direct door naar het toilet met hoge nood :-) Sanne verteld ons dat ze niet meer naar Time Square zijn gegaan, omdat ze in een verkeerde trein waren gestapt en eigenlijk uitkwamen in Soho. Hier waren we nog niet geweest, dus hebben ze daar nog wat willen shoppen maar kwamen echter weinig interessante winkels tegen. Ze hebben dus eigenlijk alleen maar gewandeld en toen ze weer bij het WTC terrein aankwamen, zagen ze een outlet met hele leuke dingen. Zijn wel even naar binnen gegaan, maar vanwege de afspraak om om één uur weer bij ons te zijn, konden ze niet verder shoppen.
Anita kreeg het ineens ook op haar heupen en wilde nog wel even snel daar naar toe. Sanne en zij gingen snel terug naar deze outlet en ik moest even op Bryan wachten. We hadden afgesproken om nog drie kwartier voor het shoppen te reserveren en dan de koffers terug te halen en dan snel naar de Path trein, die ons naar Newark moest brengen.

De drie kwartier werden goed besteed en er werden tassen en jassen gekocht. Toen was het tijd voor de koffers en naar Newark Liberty Airport. Wij waren er allemaal vanuit gegaan dat de trein ons tot aan het vliegveld zou brengen, maar dat bleek niet het geval te zijn. We besloten snel een Uber te nemen en die hadden we ook echt in enkele minuten te pakken. Het was ongeveer een kwartier rijden naar het vliegveld en deze chauffeur was iets spraakzamer dan de vorige en vertelde honderd uit tegen Bryan over zijn verdienste en werkzaamheden via Uber. We waren op tijd op het vliegveld en na het inchecken/afgeven van de bagage hebben we nog een restaurant opgezocht, want we hadden natuurlijk weer honger en een lange reis voor de boeg. Bryan en ik hadden een lekkere hamburger met chips gekozen, Sanne een wrap en Anita een lekkere salade. Het was heerlijk, maar het duurde wel wat lang voordat het eten kwam. Dit gaf toch weer een beetje stress, want je weet niet hoeveel mensen er in de rij stonden voor de douane-check. Maar dit bleek achteraf wel mee te vallen en op tijd kwamen we aan bij de gate. We gingen om vijf uur boarden en hadden nog een kwartier tijd. Omdat het erg druk was, zaten Anita en ik afzonderlijk van elkaar op een stoel en stonden Bryan en Sanne wat achter aan (Sanne stapt altijd zo laat mogelijk in). Ik zag hen staan, maar toen wij aan de beurt waren om in te stappen, waren ze in geen velden of wegen te zien. Dus besloten wij maar alvast in te stappen, maar toen bijna iedereen er als was en zat begonnen we hem toch wel een beetje te knijpen.

Maar........gelukkig ineens waren ze daar. Ze zaten aan de overkant van ons, Bryan liet ons nog weten dat ze nog even naar de winkels waren gelopen en bijna de tijd waren vergeten, pffff. Je zou er toch een hardverzakking van krijgen :-)
Na een lange reis en snelle tussenstop in Copenhagen, landen we vrijdagmorgen om kwart voor tien weer op Hollandse bodem.

Resume: New York is ons goed bevallen. We hebben genoten van de mooie skyline, het lekkere snelle eten, de mensen, de gebouwen, de dure auto's, de vele shops en van elkaar. Het was leuk om met Sanne en Bryan op stap te zijn geweest en wij als ouders hebben ervan genoten. De manier waarop ze ons door de stad hebben geleid en geholpen bij moeilijke beslissingen (wat zal ik nu weer eens als ontbijt nemen, Sanne?) was te gek, nog bedankt, jongelui. Nog bedankt voor jullie uitnodiging om met jullie mee te gaan. Of we nog eens naar New York zouden gaan, betwijfel ik. Ik zou nog wel graag een keer naar Amerika willen, maar dan naar de Westkust,
"Amerika, i'll be back"