NewYork2019.reismee.nl

Dag 4: wandelen in Central Park

Vandaag is het zondag en is onze hoofdattractie de musical Waitress, die Sanne voor ons uitgezocht heeft. Daar moeten we om half zeven zijn om de bestelde kaartjes op te halen en zal de voorstelling om zeven uur beginnen. Maar de dag is nog lang, dus gaan we er weer lekker op uit in NY.

Voordat we weer met de ferry over moeten steken, kopen we lekker muffin en koffie en slaan dus het ontbijt voor nu over. De planning is in de stad verder te ontbijten en omdat het mooi weer is hebben we besloten om eerst het Central Park op de fiets te ontdekken en dan rond een uur of een het Museum of Natural History te bezoeken. Vanuit het metrostation komen we langs de Trumptoren en nemen daar natuurlijk ook een kijkje. Zwaar beveiligd en overal die kop van die man te zien. Alles goud en marmer, wat een weelde.

Dan komen we aan bij het park en wandelen we even rond. We geven een straatmuzikant onze muntjes en daar speelt hij een liedje voor ons. Hij is echter niet zo tevreden met zijn hand muntjes (toch bij twee dollar bij elkaar) en roept Give me bill, give me bill. Maar dat doen we lekker niet, hij moet maar tevreden zijn met de muntjes haha.

Jammer genoeg gaat het regenen en lopen we snel uit het park richting de vele overkappingen bij de hotels. Het is druk en nat. We lopen door naar het museum, maar het is dan al rond half twaalf en onze magen beginnen te smeken om voedsel. Dus eerst lekker een broodje bij Beagels en dan terug naar het museum. Echter de rij is zo enorm lang dat we wederom besluiten dit te skippen en eerst online tickets aan te schaffen.

We besluiten naar de NY Public Library te gaan en daar even te kijken. Hierna gaat Bryan nog even los met winkelen op Time Square. Ik zeg altijd “ hij had een meisje kunnen zijn” haha.

Om een uur of half vier gaan we naar ons appartement om wat op te frissen en om om te kleden voor de show. Om zeven uur zitten we klaar voor de voorstelling en ik moet zeggen “we hebben er allemaal erg van genoten en wat kunnen die zingen, echt mooi”.

Rond half twaalf kunnen we ons bedje in, moe maar voldaan.