NewYork2019.reismee.nl

Dag 6: museum, fietsen en shoppen

Vanmorgen weer heerlijk gegeten in de City Diner, waar we twee dagen geleden ook hebben ontbeten. Ik kan zoals altijd niet echt beslissen wat te nemen, totdat Sanne me wijst op een combi ontbijt. Dit bestaat uit panecakes en twee gebakken eieren, gebakken aardappels, uitgebakken spek, twee worstjes en word op twee borden voor me neergezet. Heerlijk was het en ik ben ook nog ver gekomen, behalve een halve pancake was het op. Ook de andere hebben weer lekker gegeten.

Toen met de Path weer naar het WTC station, waar we afscheid namen van Bryan. Hij ging in zijn eentje naar een of andere kunst museum. Hij had gisteren geluk, samen met Sanne. Want toen we stonden te wachten om met de lift weer naar beneden te gaan in het Rockefeller Center, stond een ouder stel achter hem en vroegen of ze zin hadden in twee kaartjes voor een modern kunst museum. Sanne en wij hebben besloten om naar het Natural History museum te gaan. De tickets hadden we gisterenavond online besteld.

Rond kwart over tien gingen wij met zijn drieën het museum in en hebben daar tot ongeveer 12 uur rondgelopen. Dit was erg interessant, maar vanwege het fietsen, wat vanmiddag gepland stond, hebben we niet alles kunnen zien. Maar het was goed zo.

Bryan en Sanne hadden via WiFi van het museum contact met elkaar en afgesproken dat  we elkaar op Time Square weer zouden ontmoeten. Bryan was er iets eerder dan ons en stond op een soort trap/podium naar ons uit te kijken. We zijn al vanaf grote afstand naar hem gaan zwaaien, maar hij had alleen maar oog voor zijn telefoon, haha. Toen we vlak voor hem stonden zag hij ons ineens staan.

Dus toen weer in de metra naar Brooklyn, waar we hadden afgesproken voor een fietstocht van drie uur met een Nederlandse gids. Bryan had het adres van een vriend gekregen en we hebben genoten van deze tocht en de verhalen van deze man. Hij bleek al ruim 42 jaar in New York te wonen en wist erg veel te vertellen over de geschiedenis van NY. Ook vertelde hij dat hij aanwezig was bij 9/11 en dat hij het tweede vliegtuig op 4 km afstand in de tweede toren heeft zien aanvliegen.

Heftige verhalen, zeker ook omdat we gisteren natuurlijk in het 9/11 museum zijn geweest en de beelden nog vers in ons geheugen hadden staan. Ook is er veel schade aangericht door de orkaan Sandy, zowel aan gebouwen en aan de metro (die grotendeels zijn ondergelopen en veel schade hebben opgelopen) als ook een groot aantal doden.

Vooraf hadden we even drinken en wat te eten gehaald, want het was al weer half zes voordat we klaar waren en terug gingen naar New York City, alwaar er natuurlijk nog even geshopt moest worden en Anita en Sanne weer het een an ander gescoord hebben. Een mooie handtas voor Sanne en voor Anita een mooi horloge. Pfff, weer een rip uit onze lijf, Bryan

Rond een uur of half negen nog lekker in de stad Indiaas gegeten en toen weer terug naar ons appartement. Kort om: het was weer een hele mooie dag, beetje zonnig en nog wat koud, maar we hebben genoten van museum en fietstocht.

Tot morgen....

Ma Hage

Wat genieten we van je berichtjes en wat een mooie reis hebben jullie prachtig gr

Lisa

Wat leuk om jullie trip te volgen! Nog even genieten, groetjes, Lisa