NewYork2019.reismee.nl

Dag 7: Fietsen in Central Park, Games of Thrones en The Phantom

Rond een uurtje of acht lopen we weer ons appartement uit om naar onze vaste ontbijtrestaurant te gaan, City Diner.We hebben weer een heerlijk ontbijtje en gaan goed gevuld op weg naar New York City. Via Exchange Path station hoeven we maar 1 halte te gaan naar WTC station. Dan door met de metro naar Central Park. Bij de ingang van het park huren we voor drie uur vier fietsen en moeten deze om kwart over één weer inleveren.

Het is een mooie dag, niet koud en heerlijk om te fietsen. In het park gebeurd er van alles om je heen. Er wordt hard gelopen, gefietst, gewandeld. Er rijden koetsjes met paarden of je kunt in een fietskoetsje worden rondgereden. We zien voor de fietskoetsjes bedragen van vier dollar per minuut staan. Wat wordt er toch een hoop geld verdiend aan de toeristen.

We fietsen rustig het park in het rond en stoppen bij interessante punten, b.v. de fontein van Friends (dachten we, maar nu zie ik dat toch een andere fontein is die we gemist hebben), het meertje, een bergje met mooi overzicht over het park, etc. Na anderhalf uur besluiten we even het park uit te fietsen op zoek naar een broodje en koffie. Dat eten we vervolgens weer lekker in het zonnetje op een bankje in het park op. Heerlijk relaxed en smaakt heerlijk. Hierna weer door naar de gedenksteen van John Lennon Memorial. we hebben geluk. Er is een muzikant die het nummer Imagine speelt. Erg indrukwekkend en mooi.

Dan is het weer tijd om de fietsen in te leveren. We wandelen de stad weer in en komen vanzelf weer uit bij Rockefeller Center en gaan daar even naar binnen voor een sanitaire stop. Wanneer we er weer uit lopen, komen we op het middenplein uit, daar waar de schaatsbaan en het beeld staan. Ik zie als eerste iets staan dat er eerder niet stond en zeg dit tegen de rest. Sanne slaakt direct een kreet van opwinding "dat is de troon van Games of Thrones". Ze verteld ons dat er op meerdere plaatsen in de wereld tronen zijn neergezet. Het is haar niet bekend of hier een prijsvraag aan vast zit of iets dergelijks. Maar we gaan er toch maar even naar toe en maken wat foto's. We zijn niet de enige en heel veel mensen gaan met de troon op de foto.

Bryan zegt dat hij nog even naar Time Square wil om langs te gaan bij Reebok of er nog iets leuks is voor Crossfit. Hij wil voor een broekje gaan. Uiteindelijk scoort hij en Sanne ieder een paar crossfit schoenen en wij voor Leroy en Bryan een crossfit broekje. Ik heb zelf nog niets gekocht en wil in ieder geval een petje van New York hebben voor mijn pettenverzameling en ook een souvenir voor in de kast. Als ik op in een souvenir shop de hoofdprijs moet betalen grijpt Bryan in en zegt dat we beter even naar Chinatown kunnen gaan. Dus hup weer in de metro en naar Chinatown. Als we uit de metro stappen, komen vrij snel een souvenirwinkel tegen en daar scoor ik inderdaad voor een derde van het bedrag dat ik moest betalen op Time Square een pet, mooie mok en een magneet voor mijn moeder en Sanne iets voor haar neefje die gek is op spullen uit New York. Na weer wat door Chinatown te hebben gewandeld, besluiten we voor een pizza te gaan in Little Italy. We vinden na hier wat zoeken een restaurant, waar Bryan eigenlijk niet zo veel zin in heeft. Voor de deur staat namelijk iemand die je naar binnen lult en Bryan gaat liever bij een klein zaakje achteraf eten. Echter die kunnen we niet vinden, dus dan maar in dat restaurant. Als we een tafeltje hebben uitgezocht en we de menu-kaart bekijken staan daar niet echt veel pizza's in. Wat we wel zien is dat er op de prijs altijd 20 % tip op wordt gerekend. Dat is echt heel veel geld en we hebben eigenlijk ineens geen honger meer en besluiten op te stappen. Bryan stelt voor een kleine meeneem pizza te bestellen (als afkoopsom voor het restaurant, laten we maar zeggen). We bestellen de kleinste pizza en zeggen dat we deze meenemen en dus niet blijven. Dit is geen probleem en een kwartier later lopen we met een kleine doos naar buiten. We eten deze al wandelt op (ik vindt hem erg lekker) en besluiten dan om in Chinatown ook nog wat hapjes te halen bij het zaakje waar we al eerder geweest zijn. Dit wordt ook weer wandelend verorbert en is weer heerlijk.

We moeten weer terug naar Time Square, want Sanne heeft een tweede musical besteld. Om 20:00 uur gaan we naar "The Phantom of the Opera". We hebben er veel zin in, zeker gezien de positieve ervaring van afgelopen zondag bij The Waitress. Ik heb 's morgens in het appartement nog even het verhaal opgezocht, zodat ik weet waar het vanavond over zal gaan. Het is een wat serieuzere musical dan Waitress, meer als opera gezonden. Ik vraag me af of ik het wel echt mooi ga vinden, maar heb besloten om er heel open naar te gaan kijken en te gaan genieten. Nog snel nog even naar binnen bij de Disneystore voor een knuffel voor haar nichtje en dan naar het theater.

Om half acht kunnen we de kaartjes ophalen buiten het gebouw en wanneer we die hebben gaan we lekker op tijd naar binnen. We konden geen vier plaatsen bij elkaar meer regelen, dus zitten Anita en ik ergens anders dan Sanne en Bryan. Maar dat is niet erg, je kunt toch niet praten tijdens de uitvoering en zien elkaar wel weer in de pauze. Wanneer het begint kan ik Anita vertellen wat ik vanmorgen gelezen heb en gaat het voor haar ook een beetje spelen. Het podium zit er fantastisch uit en de effecten zijn adembenemend mooi. Ook de muziek en songs zijn mooi en je wordt er helemaal in gezogen. We genieten wederom van een mooie voorstellen. Rond half elf is de voorstelling afgelopen, we hebben geen tijd om echt na te praten over de musical, want we moeten snel met de metro naar het WTC om de laatste Path trein te halen. Deze vertrekt om elf uur en na een stressvolle en snelle metrotocht, komen we op tijd aan. Pffff, wat was even stressen. Nu kunnen we even napraten en wandelen het laatste stukje vanuit het station Grove in Jersey city naar ons appartement.

Wat een dag hebben we weer achter de rug, we hebben allemaal het gevoel dat we veel langer in New York zijn geweest dan een week. Het voelt veel langer en wat hebben we een hoop gezien en beleeft. Morgen onze laatste dag hier in Amerika. De koffers worden nog gauw even ingepakt, want morgen willen we met alle spullen weer op tijd naar het WTC om onze laatste ochtend nog even goed te besteden. Sanne en Bryan willen nog gauw even wat shoppen, maar daar heb ik echt geen zin meer in. Ik wil graag even langs de Hudsonrivier wandelen, want ik heb er een mooi park gezien. Ik kan zelf eigenlijk geen winkel meer zien, haha.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!