NewYork2019.reismee.nl

Dag 3: bruggen, verschillende landen en 30 km

Vandaag ontbijten we vlak bij ons appartement met heerlijke pancakes en wafels en koffie en thee. We waren er al vroeg, rond een uur of negen en hebben er weer van genoten. Daarna wilden we met de PATH trein naar het WTC station, maar die blijkt het weekend niet te rijden. Echter kregen we wel een kaartje voor de ferry, om zo toch in New York centrum te komen. Met dit retourtje konden we tot half twaalf terug over het water. Dus we moesten wel goed de tijd in de gaten houden. Het was trouwens lekker zonnig weer, dat wordt genieten vandaag.

Tijdens de oversteek zagen we voor het eerst het Vrijheidsbeeld in de verte en natuurlijk de Skyline van NY. Hierna zijn we vanaf de boot langs Ground Zero de stad ingelopen richting de Brokliiii bridge. Deze ....km lange bekende brug kun je te voet oversteken en was gezellig druk. We hebben onderweg veel foto’s gemaakt en ans ogen uitgekeken aan de andere toeristen.

Aan de overkant nog wat te drinken gehaald en vervolgens terug over de Manhattan Bridge, waar ook een wandelpad naast loopt, maar die bijna niet gebruikt wordt door de toeristen. Wel veel hardlopers en wielrenners gebruiken hem voor een stevige workout. Nou, dat was het ook voor ons.

Het laatste deel van de brug eindigde in Chinatown, echt Azië in NY.

We hebben even lekker wat gegeten daar en toen weer doorgelopen naar Little Italy.

Vreemd, maar dan ben je ineens weer in Italië.  Na deze landentrip besloten we richting Coney Island te gaan. Het strand van de newyorkers en vroeger bekend om zijn pretparken aan de kust. Dit is nu echter vergane glorie en men gaat hier nu voor strand, zee en rust.

Tijdens de terugtocht besloten om met de gratis Ferry naar State Island te varen, want dan vaar je langs het Vrijheidsbeeld. Inderdaad mooie foto’s kunnen nemen en op de terugweg weer foto’s van de verschrikkelijke mooi skyline van NY. Wat een fraai gezicht is dat.

We wilde eigenlijk nog om zeven uur naar een Blues club, maar dat hadden we moeten reserveren, er waren alleen nog sta plaatsen. En omdat we al heel wat kilometers gemaakt hadden, hebben we dat maar niet gedaan.

Rond een uur of acht besloten we naar Time Square te gaan, omdat het net wat donkerder begon te worden. Hup, de metro in en richting Downtown. Hier echt weer genoten van de reclamezuilen die daar gigantisch zijn.

Toen weer terug naar de ferry voor de terugvaart naar ons appartement. Rond een uur of 10 waren we erg moe en hadden we net geen 30 km gelopen, maar met 29,5 op de teller is dat wel hetzelfde. Nog even op de bank gezetten en chips en limonade genomen en toen lekker naar bed.

Morgen weer een mooie dag, dan richting Central Park en het Natural History museum. Ik heb er zin an.

Ma Hage

Wat schrijf je het weer leuk en wat hebben jullie al veel gezien ik geniet wel mee hoor groetjes xxxx

Lida

Heerlijk weet het nog goed vermoeiend maar je ziet en beleefd zulke leuke dingen. Making memories veel plezier