NewYork2019.reismee.nl

Dag 2: Path railway naar de city of New York

IVanwege tijdgebrek alleen de hoofdpunten. Schrijf ik later nog uit.

Onderzoek path train toegang

Vanmorgen al vroeg wakker en snel op weg naar New York City. We gaan met the Path railway naar het WTC station, maar moeten even uitzoeken hoe het gaat met de betaling. We kopen in eerste instantie vier enkeltjes voor 2,75 dollar en gaan op pad. We moeten er bij de tweede stop uit, het World Trade Center. Bryan is onze gids, hij is hier natuurlijk vorig jaar ook al geweest. Bij de betaalautomaten vragen we bij een personeelslid na wat we het beste kunnen doen. Zij raadt ons voor de PATH een familie strippenkaart aan. En voor de metro een week abonnement per persoon. Dan zijn we klaar om te reizen wanneer en waar we willen

Vervolgens stappen we op de metro en brengt Bryan ons naar een heerlijk restaurant om te ontbijten, het heet Bubby’s en hij is hier dus al eerder geweest. Ze schenken heerlijke koffie en vullen steeds bij. Bryan heeft al eerder gezegd dat het vrij veel is wat je krijgt (en ook vrij prijzig), dus gaan we delen. Ieder stel een portie Panecakes ( je krijgt er drie met beleg naar keuze) en dan nog zit je zo vol en wat fruit en havermout met gesmolten kaas (maar die was niet te vreten). Toen we gingen afrekenen was het 101 dollar. Ik heb nog nooit zo duur ontbeten pffff.

Na de schrik van de rekening te boven te zijn gekomen (ach je bent maar 1 keer in NY) konden we gelijk de trap op naar de High Line. Een oude spoorlijn op op hoogte die veranderd is in een park. Echt mooi om te zien en om op te wandelen.  Aan het einde van de high line zijn een aantal nieuwe gebouwen gemaakt, een koperkleurig trappenhuis en een enorme hal die in zijn geheel opengezet kan worden, omdat een deel van het gebouw op wielen staat. In een winkelcentrum loopt Sanne even een Pandorawinkel binnen en komt Anita later met een nieuwe armband naar buiten  â€ś Heb ik altijd al willen hebben”. Dus Anita weer blij en ik weer armer haha

Dan gaan we richting Times Square, om de  billboards te zien. Wat een licht show is dat, zelfs overdag, dus hier moeten we zeker nog naar terug in de avond. Ineens zie ik de New York Cowboy staan met zijn gitaar en alleen laarzen, slipje en cowboyhoed op/aan.

We besluiten richting Central Park te wandelen en alvast even te gaan kijken bij het Museum of Natural History. Onderweg nemen we ons eerste stukje pizza, die heerlijk is. Het is te laat om het museum in te gaan, dus gaan we terug met de metro naar het WTC station, winkelen nog wat en gaan met de PATH terug naar Jersey City

We halen nog wat spullen bij een foodstore en zien heerlijke kant en klaar maaltijden staan.  We nemen er allemaal een en wandelen naar ons “ thuis” voor een week.

Na deze opgewarmd te hebben in de oven en magnetron. (Jammer alleen dat alle rookmelders af gaan in het appartement vanwege rook uit de oven)  gaan we allemaal met de beentjes omhoog op de bank. Heerlijk we hebben de eerste New York dag gehad. Wat next.......