NewYork2019.reismee.nl

Dag 1: Vroeg op pad voor de reisdag

Reisdag en korte kennismaking met New York

Na een toch wel lange reisdag gisteren, die om drie uur ‘s morgens vroeg al was begonnen en erg vermoeiend was geweest, waren we op tijd naar bed gegaan. De bedden in ons appartement waren lekker zacht en we waren zo vertrokken.

Nog even terugkijkende op de reisdag was deze dus om drie uur in de ochtend begonnen met douchen, koffers in de auto en richting Schiphol. Daar werd onze auto om half vijf bij de vertrekhal opgehaald en zal daar weer klaar staan als we weer naar huis gaan. Goed geregeld, Anita.

Na te zijn ingechecked en door de douane te zijn gegaan, hadden we tot half zeven tijd om even over de luchthaven te wandelen en lekker koffie te drinken. Half zeven konden we boarden en vertrok het vliegtuig om zeven uur richting Denemarken, alwaar we een overstap hadden op Copenhagen. Daar hadden we anderhalf uur tijd om over te stappen op het vliegtuig dat ons naar New York zou brengen. Dit duurde iets langer vanwege  de vervanging van het vliegtuig.

Om kwart over elf gingen we dan toch de lucht in en kon de reis beginnen. Deze zou tocht zo’n negen uur kosten, wat mij eigenlijk wat tegen viel. We landen zo rond kwart over acht op het vliegveld Newark, waar de lokale tijd vijf uur vroeger was. Dus was het ineens weer kwart over drie. Door de douane gaan duurde ook nog eens anderhalf uur, dus rond vijf uur stonden we dan echt op Amerikaanse bodem en moesten we vervoer vinden om ons naar onze Airbnb appartement voor deze vakantieweek te brengen. Bryan scoorde vrij snel een Uber en dat scheelde ons zo ongeveer vijftig euro, bedankt Bryan.

In een luxe grote Honda werden we naar ons appartement gebracht. Daar aangekomen moesten we met een code de buitendeur van het gebouw in en met een andere code konden we ons appartement betreden.

Het appartement zag er helemaal niet verkeerd uit en ook de buurt was niet verkeerd. Je kijkt je ogen uit en de flats zien er echt zo uit als zoals in de films en series uit Amerika/NY. Allemaal trappen naar de voordeur en kleine ramen met brandtrappen aan de buitenkant van het gebouw.

We hadden allemaal wel zin in wat te eten en na het verdelen van de kamers zijn we de stad ingegaan. Het is Jersey City en ligt net naast Manhattan. Met google maps hadden we al wat voorwerk gedaan en wisten we vrij snel het treinstation te vinden waar we de volgende ochtend naar het centrum zouden gaan. Nu nog een eetgelegenheid zoeken en lekker eten. Het werd Japans en hebben heerlijk gegeten. Na het eten terug naar onze airbnb en lekker op tijd naar bed. We sliepen zo.

Dag 1 geslaagd. Morgenochtend gezond weer op.